SLAJDY W MUZIE

Dziękujemy widzom za tłumne przybycie do kina Muza na nasze pokazy slajdów. Informacje o kolejnych pokazach slajdów można znaleźć w dziale Aktualności lub na Facebooku (zapraszamy do polubienia).

Kolejne spotkania w ramach cyklu “Slajdy In Mundo w Muzie” planujemy wiosną 2015.

Już po raz drugi prezentowaliśmy cykl slajdów podróżniczych w kinie Muza. Tym razem były to najciekawsze zakątki Ameryki Południowej.

W kolejne czwartki o godzinie 19.00 przemierzaliśmy różne kraje i regiony kontynentu południowoamerykańskiego: wietrzną i nostalgiczną Patagonię, wenezuelską Gran Sabanę ze słynnymi górami tepui, a także andyjskie bezdroża w Boliwii, Peru i Chile.

czwartek 27 lutego, godz. 19.00 PATAGONIA – DROGA NA POŁUDNIE  (Małgorzata i Marcin Złomscy)

Przez olbrzymie, niezamieszkałe obszary, przez wypalony słońcem step, wśród hulającego niemiłosiernie wiatru wiedzie słynna droga nr 40. Nawierzchnia w większości jest kamienista, zakurzona i pełna kolein. Dookoła bezkresna przestrzeń, ale gdy tylko skręcamy na zachód wyrastają przed nami ośnieżone szczyty Andów. Wyruszamy na najsłynniejsze trekkingi świata – pod potężnym Fitz Roy’em i monumentalnymi wieżami Paine.

Dalej na Południu jest już tylko osnuta legendami Ziemia Ognista. Aby do niej dotrzeć przeprawiamy się przez zdradliwe wody Cieśniny Magellana. Dzikie góry, lwy morskie i kormorany zamieszkujące bezludne wysepki kanału Beagle świadczą o tym, że dotarliśmy na prawdziwy “koniec świata”.

Jednak Patagonia to nie tylko surowe, bezludne równiny i szalejące wichry. To kraina bogata w połyskujące słońcem turkusowe jeziora, gęste lasy, rwące rzeki i rozległe lodowce. Na przekór żywiołom docierali tu imigranci z Europy i zakładali estancje (olbrzymie farmy). Do dzisiaj hodują wielkie stada bydła, urządzają tradycyjne rodea i kultywują pamięć o pierwszych osadnikach. Przemierzając setki kilometrów patagońskich bezdroży nie raz przebiegnie nam przez drogę guanako lub przepędzane przez gauchos (pasterzy) stado owiec.

czwartek 6 marca: godz. 19.00 WENEZUELA O SMAKU MANGO (Katarzyna i Andrzej Mazurkiewiczowie)

Podróż do Wenezueli była dla nas przede wszystkim odkrywaniem fascynującej przyrody i zjawiskowych krajobrazów. Podziwialiśmy wyłaniające się z sawanny i lasów tropikalnych malownicze góry stołowe tepuis. Weszliśmy na jedną z nich: tajemniczą spowitą mgłą Roraimę, na której znajduje się wiele endemicznych roślin. Kąpaliśmy się pod wodospadami Gran Sabany a największe wrażenie zrobił na nas najwyższy wodospad świata Santo Angel spływający z góry stołowej Auyan Tepuy. Obserwowaliśmy kapibary, anakondy, kajmany i niezliczone ilości ptaków na pasterskich mokradłach Los Llanos. Płynęliśmy łodzią przez dżunglę po Rio Caura odwiedzając wioski indiańskie, kapiąc się na piaszczystych plażach i docierając do wspaniałego wodospadu Paro. Uczestniczyliśmy w święcie Bożego Ciała w San Francisco de Yare obserwując procesję tańczących diabłów – Los Diablos Danzantes. Smak aromatycznego mango towarzyszył nam podczas całej wenezuelskiej wędrówki, którą zakończyliśmy na rajskich plażach Karaibów.

czwartek 10 kwietnia: godz. 19.00 NA ANDYJSKICH ŚCIEŻKACH – BOLIWIA, PERU, CHILE (Anna i Marcin Szymczakowie)

Dwumiesięczna podróż przez trzy kraje Ameryki Południowej obfitowała w wiele przygód, spotkań z Indianami oraz w podziwianie nieskażonej ludzką ręką przyrody. Powędrujemy przez kolonialne miasta Boliwii – La Paz, Sucre i Potosi, aby dotrzeć na największe solnisko na świecie Salar de Uyuni. Będziemy podziwiać bezkres pustyni Atacama, gorące źródła, gejzery i wulkany – jeden z aktywniejszych sejsmicznie rejonów świata, aby dotrzeć nad urwiste brzegi Pacyfiku już w Chile. W Peru odkryjemy prastare miasta Inków, spotkamy rodowitych mieszkańców Andów, podziwiając ich festiwale i barwną kulturę. Pod koniec naszej podróży znów wrócimy do Boliwii, aby wędrować po andyjskich ścieżkach Cordiliera Apolobamba, odbyć rejs po jeziorze Titicaca, by dotrzeć do nieprzebytych i obfitujących w dziką florę i faunę lasów amazońskich.

Bilet wstępu na jeden pokaz: 10 zł
ilość biletów ograniczona

Przedsprzedaż biletów na pokazy w kinie Muza i na www.kinomuza.bilety24.pl
Kino Muza, ul. Św. Marcin 30, Poznań

Spakuj dziecko i w drogę!

Czy w podróż można wyruszyć z dzieckiem w każdym wieku? Jakie czekają na nas przygody? Jakie zagrożenia? Doświadczeni globtroterzy opowiedzą o swoich podróżach z dziećmi i udzielą wielu cennych porad. Wyruszymy do Gruzji, Szwecji, Norwegii, Omanu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

W sobotę, 7 maja w warszawskim kinie Luna odbyła się specjalną edycja slajdów o podróżowaniu z dziećmi. Było to wydarzenie skierowane do aktywnych rodzin mające na celu przybliżyć widzom odległe zakątki świata oraz zainspirować do wspólnych podróży. Cykl rozpoczął pokaz dla dzieci pt.: „Afryka – śladami Stasia i Nel”.
O godzinie 12.00 zaprosiliśmy widzów na pokazy o podróżowaniu z dziećmi. Anna i Marcin Szymczakowie zabrali nas w podróż na słoneczne Zakaukazie. Wędrowaliśmy po zielonych dolinach Tuszetii i śnieżnych graniach Swanetii, odwiedzaliśmy czarnomorski kurort Batumi oraz słynącą z produkcji wina Kachetię. Z Małgorzatą i Marcinem Złomskimi oraz ich czteroletnią córką Zosią i dwuletnim synem Leonem przeżyliśmy niezwykłą przygodę w krainie trolli, skrzatów i gnomów. Norwegia i Szwecja zachwyciły nas ostatnimi dziewiczymi terenami w Europie. Na koniec naszego cyklu opowieści o podróżowaniu z dziećmi odwiedziliśmy magiczną Arabię. W Omanie dotarliśmy na piaszczyste wydmy i klifowe wybrzeża. Odwiedziliśmy barwne bazary, gdzie handlują tradycyjnie ubrani Omańczycy oraz miasta o niespotykanej architekturze. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich zobaczyliśmy zupełnie inny świat – tętniące życiem nowoczesne metropolie, wielokulturową społeczność oraz piękne meczety.

Dodatkowe atrakcje we foyer kina: malowanie twarzy, konkursy z nagrodami, stoisko z literaturą dziecięcą i podróżniczą, goście specjalni!

plakat

PROGRAM:

godz. 11.00 Afryka – śladami Stasia i Nel, pokaz dla dzieci, więcej…
(Małgorzata i Marcin Złomscy)

godz. 12.00 Gruzja – w poszukiwaniu złotego runa, pokaz o podróżowaniu z dzieckiem, więcej…
(Anna i Marcin Szymczakowie)

godz. 13.30 Norwegia i Szwecja – w krainie troli, skrzatów i gnomów, pokaz o podróżowaniu z dziećmi, więcej…
(Małgorzata i Marcin Złomscy)

godz. 15.00 Magiczna Arabia. Zjednoczone Emiraty Arabskie i Oman, pokaz o podróżowaniu z dziećmi, więcej…
(Anna i Marcin Szymczakowie)

UWAGA KONKURS! Przynieście do kina Luna 3 wydrukowane zdjęcia z Waszych małych i dużych podróży z dziećmi. Wszystkie powiesimy na wielkiej tablicy we foyer kina. Nasi Goście Specjalni The Family Without Borders wyłonią zwycięską fotografię. Ogłoszenie wyników przed ostatnim pokazem (“Magiczna Arabia. Zjednoczone Emiraty Arabskie i Oman”, godz.15.00). Do wygrania bon o wartości 500 zł na zakupy w sklepie outdoorowym Regatta!

Bilet wstępu na jeden pokaz: normalny 16 zł, ulgowy 12 zł, karnet na wszystkie pokazy 40 zł
Ilość biletów ograniczona

Oly_LogoLens_neg_xl Regatta_logo

LOGO_BEZDR_ORANGE_POZIOM_2007

PATRONI MEDIALNI:

logo_podroze travelingfamily  logo_kids_travel_pop1 ip_patronat logo stopy jpg logoMP_rodzinne_duze_KWADRAT512 Fotografuj.pl  Pojechana.pl    W Azji   Ceneria.pl logo_Zorientowani  wakacje-z-dzieckiem-logo-dzieckowpodrozy.jpg LogoSpukiBoo300