Aktualności

22.04 “Mali podróżnicy w krainie kangurów”

Zapraszamy na pokaz Beaty i Witka Muchowskich pt.: “Mali podróżnicy w krainie kangurów”. Pokaz odbędzie się w ramach VIII sezonu Spotkań Podróżniczych IN MUNDO

stacjonarnie w kinie Luna, ul. Marszałkowska 28, Warszawa
22 kwietnia, czwartek godz. 19.00
bilet wstępu na pokaz: 18 zł

online na naszym kanale streamingowym
pokaz dostępny od czwartku do niedzieli (22-25 kwietnia)

Pasja podróżowania towarzyszy nam od dzieciństwa. Podróżowaliśmy z rodzicami, z przyjaciółmi, we dwoje i wreszcie z naszymi dzielnymi synami. Tym razem wyruszyliśmy z dwoma synami – 5 letnim Frankiem i 1,5-rocznym Maksem – do dalekiej i egzotycznej Australii. Rodzinnym kamperem przejechaliśmy ponad 5 tysięcy kilometrów, podziwiając niezwykłe krajobrazy południowo-wschodniej części kontynentu. Nasza trasa prowadziła nas od słynnego Sydney, przez spektakularne nadmorskie parki narodowe na wybrzeżu Morza Tasmana, by dotrzeć na samo południe do oszałamiających skał, plaż i przyrody na cyplu Wilsons Promontory.
Malowniczą drogą Great Ocean Road dotarliśmy na Wyspę Kangurów, a stamtąd, pełni energii, ruszyliśmy do serca zachwycającego Outbacku. Czerwone skały, bezkresna pustynia, palące słońce to kulminacyjny etap naszej podróży. Nasyceni widokami, z wiatrem we włosach wróciliśmy do Sydney, odwiedzając na koniec niezwykłej urody Błękitne Góry.
Ponad miesięczna podróż po Australii to niezliczone przygody, spotkania z setkami kangurów i innymi, typowo australijskimi zwierzętami; to piesze wędrówki po skałach i nad oceanem; to także road trip przez setki kilometrów czerwonej pustyni… Zapraszamy na opowieść o rodzinnej wyprawie po zachwycającej i wciąż dzikiej Terra Australis.

Beata i Witek Muchowscy – Beata z aparatem w ręku podróżuje odkąd pamięta. Z wykształcenia geograf, swoją fotograficzną pasję kilka lat temu przemieniła w sposób na życie i obecnie jest fotografem portretowym. Miłość do ludzi, podróży i aktywnego życia stara się dziś przekazywać swoim dzieciom. Witek ukończył fizykę teoretyczną; jest przewodnikiem i zawodowym kierowcą. Od lat pasjonuje się ptakami. Zawodowo organizuje i prowadzi przyrodnicze wyprawy do wielu zakątków świata m.in. do Nowej Zelandii, Kanady, Omanu, Gruzji oraz na północne krańce Europy. W swoją pierwszą wspólną, przedślubną podróż wyruszyli na pół roku do Nowej Zelandii i na Wyspy Cooka. W czasie rodzinnych wypraw eksplorowali Oman, Zachodnie Bałkany, Gruzję, Szkocję, Kanadę oraz Australię. Dziś podróżują z trójką dzieci – 8-letnim Frankiem, 5-letnim Maksem i małym Mikołajkiem, który urodził się z poważnym zespołem genetycznym Cri du Chat. Niepełnosprawność synka stawia przed nimi wiele dodatkowych wyzwań, zarówno w codziennym życiu, jak i w podróżach. Jednak ta nowa rodzinna sytuacja nie zmieniła ich wiary w marzenia i siłę pozytywnego myślenia, dlatego w dalszym ciągu idą za głosem swojego serca. Filozofią życia oraz wyzwaniami niepełnosprawności dziecka dzielą się na swoim rodzinnym blogu rodzinamikolajka.pl.